למה זה חשוב: שמאי פינוי בינוי
למה זה חשוב: שמאי פינוי בינוי
05/07/24

למה זה חשוב: שמאי פינוי בינוי

כידוע לכולנו, שמאי מקרקעין הוא חלק בלתי נפרד מעסקאות נדל”ן. במיוחד כאשר מדובר בעסקאות מורכבות, עבורן נצטרך איש מקצוע עם הבנה נרחבת ומעמיקה בתחום על מנת שידריך אותנו. ובכן, כמובן שכל העסקאות האלו כוללות בין היתר גם עסקאות פינוי בינוי. עסקאות פינוי בינוי עשויות להיות מורכבות לפעמים, ולכן נצטרך ליווי צמוד מטעם שמאי מקצועי. אז למה עוד נצטרך שמאי פינוי בינוי, ומה חשוב לדעת כדי לבחור נכון? על כך ועוד נסביר לכם במאמר הבא שאתם עומדים לקרוא. 

התפקיד של שמאי פינוי בינוי

כדי לסייע לדיירים אשר מתלבטים באשר לעסקת פינוי בינוי פוטנציאלית, משרד הבינוי והשיכון מעמיד מאגר של אנשי מקצוע מומחים. תפקידם של שמאי פינוי בינוי הוא לקבוע האם הערך שהיזם מציע לבעלי הזכויות כדאי בכלל. במילים אחרות – התפקיד של השמאי כאן הוא לבדוק עבור הדיירים האם הפרויקט משתלם להם מבחינה כלכלית. כדי למנות שמאי פינוי בינוי, הרוב שהסכים לפרויקט יפנה אל יו”ר הוועדה להתחדשות עירונית. בדרך כלל, הפנייה תתבצע על ידי טופס בקשה מקוון. לאחר מינוי שמאי, איש המקצוע יבקר בסביבת הפרויקט. במסגרת הביקור, הוא יערוך דיון, ואף יקשיב לדיירים. כמובן שהשמאי יקשיב גם לאלו אשר מתנגדים לעסקה. לאחר מכן, השמאי גם יבחן את החוזה, ובין היתר יבחן את התוכניות המיועדות. בהתאם לניסיוני המעמיק בתחום, ובהתחשב בנתונים שאסף – השמאי יקבל בסוף החלטה. ההחלטה הזו אמורה להכריע האם מדובר בעסקה כדאית עבור הדיירים. במידה והגיע למסקנה כי מדובר בעסקה לא כדאית – השמאי גם יציין בהינתן אילו תנאים היא תיחשב לכדאית.

ייעוץ קריטי במקרים בהם מתמודדים מול דייר סרבן

חוות דעת מקצועית של שמאי פינוי בינוי באה לידי ערך במיוחד במקרים בהם נתמודד מול דייר סרבן. לדוגמא, במידה ובמסגרת הכרזה על פרויקט מתרחשת תביעת נזיקין נגד דיירים סרבנים – פסיקת שמאי תהיה בעלת ערך רב. חשוב לדעת כי בהתאם לחוק, דייר שמסרב באופן בלתי סביר לעסקת פינוי בינוי למרות הסכמה גורפת של רוב הדיירים – אמור לשאת באחריות לנזקים הנגרמים כתוצאה מעיכוב בעסקה. 

בחירת איש המקצוע הנכון – חיסכון בכסף ובזמן

בחירת שמאי עוזרת לנו לחסוך לא מעט זמן ועלויות כשזה נוגע לפרויקטים של פינוי בינוי. חוות דעת מקצועית תעזור לנו להבין האם הפרויקט בכלל כדאי לנו. במידה והשמאי הגיע למסקנה כי לא מדובר בפרויקט משתלם – הוא גם יעזור לנו להבין כיצד נוכל להפוך אותו לאחד כזה. ניתן להגיד כי חוות הדעת המקצועית של השמאי עוזרת לנו להבין מה עלינו לדרוש מהקבלנים. כך נוכל לחסוך לא מעט זמן. במקום לגלות בדיעבד כי הפרויקט כלל לא משתלם לנו, והיינו צריכים לדרוש תנאים מסוימים מהקבלן – נוכל לגלות זאת עוד לפני שהפרויקט החל. כל זאת הודות לחוות דעת מקצועית של שמאי בעל ניסיון מעמיק בתחום. 

יניב רפאל – כל הסיבות לבחור נכון

בגלל החשיבות העצומה של בדיקת שמאי פינוי בינוי, תמיד נרצה שמקצוען עם ניסיון מעמיק בתחום כמו יניב רפאל יבצע אותה עבורינו. יניב רפאל עוסק בתחום השמאות מקרקעין ורכוש מזה 15 שנה, והוא הספיק לסייע למאות לקוחות מרוצים. אז אם גם אתם מתלבטים בנוגע לפרויקט פינוי בינוי – צרו קשר עם יניב רפאל, כך שתקבלו חוות דעת מקצועית שתחסוך לכם זמן ועלויות. 

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ