למה חשוב שמאי בתים?
למה חשוב שמאי בתים?
05/07/24

למה חשוב שמאי בתים?

אין ספק כי עסקאות מקרקעין הן חשובות במיוחד. זה לא משנה אם מדובר בעסקת מכירה, או בכלל בעסקת רכישה – ככל הנראה מדובר בעסקה גדולה וחשובה מאוד. לפיכך, בשני המקרים עלינו לוודא כי אנחנו עושים זאת נכון. זה לא כולל רק להתכונן מראש לעסקה, אלא גם עלינו להבין אם שווי הנכס בפועל מצדיק את העלות שלו. לשם כך, נצטרך הערכה מקצועית מטעם שמאי בתים. אז מהו בדיוק שמאי בתים, ובאילו מקרים נצטרך אותו? על כך ועוד נסביר לכם במהלך המאמר הבא שאתם עומדים לקרוא.

שמאי בתים – קצת רקע

לפני הכל, חשוב מאוד להסביר כי עסקאות מקרקעין או נדל”ן הרבה יותר מורכבות ממה שאנחנו חושבים. במיוחד כאשר מדובר בעסקה של רכישת דירה – במציאות העניין הרבה יותר מורכב. דירה יכולה להיראות אטרקטיבית מאוד כלפי חוץ – ובפועל יש לא מעט בעיות שמורידות את הערך האמיתי שלה. שעבוד, ליקויים ועוד בהחלט מורידים את ערך הדירה, ואילו לא תמיד נוכל לזהות אותם בעצמנו. לשם כך נצטרך שמאי בתים. הוא בעצם איש מקצוע שאמור להעריך את שווי הנכס האמיתי לפי מכלול נתונים. השמאי יבדוק לעומק את מצב הנכס מתחת לפני השטח, כולל רישום וכדומה – כך שיוכל לתת לנו הערכה מקצועית ומדויקת. אחרי שהשמאי למד את הנכס על כל בוריו, הוא ינפיק לנו דו”ח מפורט, בו נוכל לראות את כל הממצאים שלו. 

למה זה חשוב?

קודם כל, שמאי בתים עוזר לנו להבין מהו הערך האמיתי של הדירה בה אנו מעוניינים. כך נוכל להיות בטוחים כי אנחנו משלמים מחיר סביר שתואם את השווי בפועל. מעבר לכך, חשוב מאוד להדגיש כי הערכה של שמאי בתים תקפה בבית המשפט. כלומר, במקרים בהם המשא ומתן הגיע לדיון משפטי כזה או אחר – נוכל להשתמש בהערכה שלו בתור עדות לכל דבר ועניין. כמובן שהערכה כזו גם עוזרת לנו להבין מהי הכדאיות הכלכלית של הרכישה, וחוות דעת מקצועית כזו בהחלט יכולה לעזור לנו. 

מה ההבדל בין שמאי בתים לבין שמאים אחרים?

ההבדל המהותי בינו לבין סוגים אחרים כמו שמאי רכוש, שמאי נזקים, שמאי חקלאי וכדומה הוא בתחום ההתעסקות שלו. בהתאם לשמו, שמאי בתים אמור להעריך דירות ונכסים. לעומת זאת, סוגי שמאים אחרים מעריכים בעיקר מה שקשור לתחום שלהם. כך לדוגמא, שמאי נזקים יעריך את הנזק שנגרם לאדם בפועל על מנת להבין פחות או יותר מהו גובה הפיצוי הדרוש. 

איך נוכל לבחור בעצמנו שמאי בתים?</strong>

בגלל שמדובר באיש מקצוע כה חשוב, כמובן שנצטרך להתאמץ לבחור נכון. לשם כך, נרצה לבחור שמאי מנוסה, עם ניסיון מעמיק ורזומה מרשים של עשרות לקוחות מרוצים לפחות. נרצה לבחור שמאי הגון וישר, שידוע בין היתר גם בזכות השירות שלו. שמאי כזה ייתן לו את ההערכה האמינה ביותר, ויסייע לנו במהלך העסקה שלנו.

יניב רפאל – הבחירה הטובה ביותר עבור העסקה שלכם

אין ספק כי אחת הבחירות הטובות ביותר בתחום היא לעבוד עם יניב רפאל. יניב וצוות השמאים שלו בעלי 15 שנות ניסיון בתחום שמאות המקרקעין. הם מתחייבים לתת לכל הלקוחות ללא יוצא מן הכלל את השירות הטוב והאמין ביותר, עבור הערכה מדויקת ומקצועית.

אז אם גם אתם צריכים הערכת שמאי בתים – אתם יודעים עם מי ליצור קשר. 

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ