על קרקע קדושה: שמאי מקרקעין בירושלים
על קרקע קדושה: שמאי מקרקעין בירושלים
04/09/24

על קרקע קדושה: שמאי מקרקעין בירושלים

כל אחד מאיתנו רוצה לקנות דירה במחיר ריאלי אשר תואם את מצב השוק, למכור דירה במחיר הממצה את הפוטנציאל של הבית בצורה המיטבית ביותר ובכלל, להעריך את עסקת הנדל”ן שבפתח בצורה האמיתית והנכונה ביותר. בדיוק בשביל זה ישנו שמאי מקרקעין אשר יוכל לחסוך לכם כסף רב במקרים הרלוונטיים. הנה כל מה שתצטרכו לדעת על שמאי מקרקעין בירושלים בפרט ועל שמאות מקרקעין בכלל.

מה זה שמאות מקרקעין ולמה צריך את זה?

המטרה העיקרית של שמאי מקרקעין היא לספק נתונים ריאליים ומקצועיים ככל האפשר, על ערכו של נכס מסויים בזמן נתון וביחס למצב היחסי בשוק. שמאות מקרקעין נזקקת ביותר בצבים בהם קיימת מחלוקת בין המוכר לקונה, לפני השקעה עתידית או במקרה בו מתבצע פירוק של 2 צדדים שהיו בבעלות משותפת על נכס מסוים.

בדרך כלל כאשר ישנה מחלוקת בין 2 גורמים, הפתרון הטוב ביותר הוא עירובו של צד שלישי בלתי מעורב שיוכל להכריע בצורה אובייקטיבית לכאן או לכאן. במקרה של שמאי מקרקעין, פעמים רבות תפקידו הוא להעריך את שווי הנכס על פי גורמים שונים, בלי קשר לעזרה המוענקת לאחד מן הצדדים בעסקה.

מה הופך שמאי מקרקעין לסמכות בתחומו?

ראשית, על פי החוק במדינת ישראל חשוב להבין שרק שמאי מקרקעין אשר הוסמך על ידי משרד המשפטים, הינו אחד שמוסמך לטפל בשמאות מקרקעין בפועל.

שמאי מקרקעין יכול להיות מוזמן באופן פרטי על ידי כל צד בכל עסקה. למשל, שמאי מקרקעין בירושלים יכול להיות מוזמן על ידי אדם אשר מעוניין לקנות בית מסוים וברצונו לקבל הערכת שווי מדויקת של אותו הנכס, על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בקשר לקניית הבית.

למרות זאת, שמאי מקרקעין אינו כפוף לשום גורם כגון בנקים או ארגונים כאלה ואחרים. מה שכן מחייב את שמאי המקרקעין, היא ההתחייבות לפעול בצורה אובייקטיבית לחלוטין, מקצועית ככל הנדרש וכזו אשר תואמת את חוק שמאות המקרקעין בישראל ואת האתיקה המקצועית של התחום.

מה יכול להשפיע על ערך הנכס מבחינת שמאי המקרקעין?

ישנם גורמים ופרמטרים שונים אשר אותם בודק שמאי המקרקעין ואשר על פיהם, הוא מחשב את ערך הבית. הגורמים המרכזיים הם:

  • בחינה פיזית: כמה חדרים יש בבית, מה גודל הבית, מה מצבו העכשווי מבחינת התחזוקה, האם יש צורך בשיפוץ וכו’.
  • מיקום: למיקום הבית ישנה כמובן חשיבות מכרעת וגדולה לחישוב ערך הבית. שמאי מקרקעין בירושלים למשל, יוכל להעריך בתים דומים בשכונות שונות במחירים שונים לגמרי.
  • מצבו המשפטי של הנכס: בדיקות משפטיות כגון בעלות בטאבו, עיקולים, צווי הריסה, חריגות בנייה, זכויות הרחבה וכו’.
  • השוואה לנכסים אחרים מצב השוק היחסי: בדרך כלל, שמאי המקרקעין יחפש עסקאות דומות אשר נעשו באזור בטווח של 3 עד 6 חודשים מיום הבדיקה. מחירי העסקאות השונות יעזרו בהערכת השוק ובהערכה מדויקת יותר של שווי הבית.

שמאי מקרקעין מנוסה בירושלים

בעיר גדולה וסבוכה כמו ירושלים, לה רחובות ובתים שונים ורבים, כדאי מאוד שתיעזרו בשמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה שמכיר את העיר ויוכל לחסוך לכם כסף רב לפני ביצוע של כל עסקת נדל”ן עתידית.

יניב רפאל הינו שמאי מקרקעין בירושלים, שיוכל לסייע לכם בכל תהליכי הבדיקה והערכות השווי, כמו גם מציאת פתרונות יצירתיים ואפשרות לחסכון משמעותי בעלויות עבור כל לקוח ולקוח.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ