למה חשוב שמאי להערכת דירה?
למה חשוב שמאי להערכת דירה?
04/09/24

למה חשוב שמאי להערכת דירה?

בית משלך בישראל הוא כמעט ערך עליון. כולם חולמים על הרגע בו הם יגיעו למצב שיוכלו לקנות או אפילו למכור דירה, לתת דריסת רגל בעולם הנדל”ן או אפילו רק להגשים חלום צנוע של בית קטן למשפחה. אך רגע לפני שכל החלומות הופכים למציאות, קנייה ומכירה של דירה טומנת בחובה לא מעט סכנות, הפתעות ותקדימים שונים ומשונים. במאמר הבא נעסוק בחשיבות הגדולה של שמאי להערכת דירה.

דירות זה עסק יקר

כולם מדברים תמיד על מחירי הדירות שלא מפסיקים לעלות ועל המחירים הגבוהים של בתים בישראל, אך זהו מצב נתון ומשתנה שגורלו לא בידינו. לעומת זאת, ישנם דברים ממשיים שאנו יכולים לעשות על מנת לנסות ולחסוך כסף רב, בשוק שבו הכל יקר מלכתחילה.

בין אם אתם מחפשים דירת 4 חדרים במרכז הארץ ובין אם אתם בעניין של דירת 2 חדרים בצפון, שמאי מקרקעין מקצועי יכול לחסוך לכם כסף רב ולעשות את ההבדל, בין עסקה מעולה עם עתיד מזהיר לבין עסקה שלא תפסיקו להצטער שיצאה לפועל.

למה צריך שמאי להערכת דירה?

קנייה או מכירה של דירה, יכולה להיות מורכבת הרבה יותר ממה שנראה לעין. תפקידו של שמאי מקרקעין הוא למעשה לקלף את העסקה על ידי הרכבת כל פיסות המידע הרלוונטיות והבדיקות שונות – כך שבסופה של ההערכה של השמאי, תקבלו את כל המידע הכי מדויק לגבי הכדאיות של העסקה וכן לגבי הערכת השווי של אותה הדירה.

שמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה, ידע לחפש את הדברים הנסתרים ולזהות את הבעיות באם קיימות כאלו. הוא יודע מה לבדוק, איפה לבדוק ולאיזה נתונים להתייחס בדיוק תוך התחשבות במצב השוק, כך שלפעמים עסקה שהייתה נראית לכם פשוט מושלמת – מתגלה כעסקה שעדיף להתרחק ממנה וכמה שיותר מהר.

מה שמאי בודק בהערכת שווי של דירה?

כששמאי מקרקעין מגיע לדירה על מנת להעריך את השווי שלה לפני עסקה עתידית, הוא יבדוק מספר פרמטרים שונים. למשל:

  • מיקום הנכס – מיקום הנכס הינו גורם משמעותי מאוד בהערכת השווי הכללי של כל בית ודירה.
  • גודל וחלוקת הנכס – הגודל של הכנס, כמו גם החלוקה הפנימית שלו לחדרים, הם גורמים אשר ישפיעו על שווי הבית.
  • מצב הנכס – האם הנכס זקוק לשיפוץ? או שאולי הוא בדיוק עבר אחד כזה לאחרונה? גורמים אלו ישפיעו גם הם.
  • בדיקות משפטיות – השמאי בודק למשל מי הבעלים החוקיים של הנכס, האם יש שעבוד על הבית, רישום בטאבו ועוד.
  • היתרי בנייה – השמאי בודק האם יש חריגות בנייה והאם רישיון הבנייה, תואם את מצב הנכס.
  • בדיקה הנדסית – בדיקות אלו כוללות מתי נבנה הנכס, מה כלול בו בדיוק והאם ישנם ליקויים הנדסיים המצריכים התייחסות.
  • היטלים ומיסים – הערכת תשלום מס שבח, מס רכישה, האם צפוי היטל השבחה ועוד.

למה חשוב לבחור בשמאי מקצועי ומנוסה?

לפני כל עסקת נדל”ן כזו או אחרת, אתם רוצים לצדכם מישהו מקצועי ומנוסה. מישהו שמכיר את השטח, את הדברים הקטנים, רואה את התמונה המלאה. שיוכל לבסוף לתת לך את השורה התחתונה הכי מודגשת וברורה שאפשר.

הכירו את יניב רפאל. יניב הינו שמאי מקרקעין מנוסה שמסייע ללקוחות פרטיים ועסקיים ברגעים החשובים שלהם, בעת מכירה או קנייה של דירות ובתים. צוות השמאים של יניב רפאל כולל שמאים מנוסים. עוסקים במגוון רחב של תיקי לקוחות, הם ישמחו ללוות גם אתכם צעד אחר צעד בדרך אל העסקה הכי משתלמת ונכונה עבורכם.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ