שמאות מקרקעין מזווית אחרת: שמאי מקרקעין מושבים
שמאות מקרקעין מזווית אחרת: שמאי מקרקעין מושבים
04/09/24

שמאות מקרקעין מזווית אחרת: שמאי מקרקעין מושבים

כמו בהרבה תחומים אחרים, גם כשזה מגיע לשמאות מקרקעין ההבדלים בין העיר למושב גדולים ולא מעטים כלל. בין המדשאות המוריקות של כל מושב ומושב, מסתתרים להם מאפיינים מיוחדים, שונים ומגוונים שהופכים את ההבדלים בין העיר לכפר ובין מושב למושב, למשמעותיים ולכאלה שדורשים היכרות מעמיקה. אז במידה ואתם לפני עסקת מקרקעין במושב עכשיו או בעתיד – הנה כמה טיפים חשובים שיכולים לחסוך לכם הרבה כסף וכאב ראש על ידי שמאי מקרקעין מושבים.

שמאות כפרית

שמאי מקרקעין מושבים, יתעסק בדרך כלל עם פרטים שונים מאלו שיעסיקו שמאי מקרקעין עירוני. כמובן, ישנם גם הרבה דברים חופפים ודומים, אך כמו בכל עסקת מקרקעין כזו או אחרת – יש בשמאות מקרקעין ביישובים את הייחוד שלה.

שמאות מקרקעין בישובים חולשת בעיקר על קרקעות חקלאיות, משקים, נחלות, שדות, מטעים וכדומה. עיקר ההתעסקות של שמאי מקרקעין מושבים וקיבוצים תתמקד בנושאים כגון:

  • התמודדות יום-יומית עם גורמי המיסוי.
  • התמודדות מול הגופים השונים, כמו רמ”י (רשות מקרקעי ישראל).
  • טיפול בדמי הסכמה דמי רכישה.
  • טיפול בדמי היוון ודמי היתר.
  • טיפול בדמי שימוש עבור שימושים חורגים.
  • טיפול בדמי היתר עבור תוספות בנייה.
  • טיפול בהיטל השבחה במושבים.

ועוד.

למה שמאי מקרקעין מושבים חשוב כל כך?

שמאי מקרקעין מושבים חשוב מסיבות רבות, אשר יכולות לחסוך לכם כסף רב. ההיכרות שדורש תחום זה היא עמוקה ונרחבת מאוד, מפני שלנחלות חקלאיות ולמשקים יש מאפיינים ייחודיים ושונים, בהם רוב האנשים לא בקיאים מספיק.

בנוסף, ההבדלים קיימים גם בין מושב למושב ולכן יש צורך להכיר לא רק את הסתעפויות החוקים והדינים אלא גם את השטח, את האזור ובסוף לשכלל את ההבנה שבין ערך הנכס בשוק החופשי ובין המיסוי שעתיד להיות מוטל עליו, אם הסיבות לכך קיימות.

שמאי מקרקעין מושבים: מה הן זכויות בנייה בנחלה?

אחד המוקדים שאליהם שמאי מקרקעין במושבים נדרשים להתייחס, הוא זכויות הבנייה בנחלה, החלוקה שלהן וההשפעה שלהן בקנייה או מכירה של שטח או נחלה במושבים.

על פי החלטת מועצת מקרקעי ישראל, בנייה למגורים בנחלות תהיה מותרת אך ורק בשטח ‘הצהוב’ שנקבע בתב”ע (תכנית בניין עיר) החלה על אותה הנחלה. רמ”י באופן כללי, לא תאשר מגורים בחלקה ב’ של הנחלה. בעל הנחלה לעומת זאת, יוכל להקים שלוש יחידות דיור שונות כאשר ביחידה הראשונה יהיה בית ראש לבעל הנחלה, ביחידה ה-2 יהיה בית לדור ההמשך בן ממשיך וביחידה ה-3, יתקבל אישור לבנייה עבור דור ההמשך, רק בנסיבות מסוימות.

זכויות הבנייה בנחלה עוד ארוכות והן כאמור רק חלק קטן, מהנושאים השונים אשר מייחדים עסקאות מקרקעין במושבים. נושאים נוספים עם אותו ייחוד יכולים לכלול גם היטלי השבחה במושבים, סיוע בדיני בנים שביםממשיכים, סיוע בדיני ירושות וצוואות של נחלות ושטחים ועוד.

ניסיון של שנים במושבים: הכירו את יניב רפאל

כאשר אתם לפני מכירה, קנייה או כל עסקה נדלנית אחרת במקרקעין במושבים, כדאי מאוד שיעמוד לצדכם שמאי מקרקעין שמגיע ממשרד שמתמחה בתחום ומכיר את כל הפרטים הקטנים והחשובים.

ניסיון בבוררות במקרים שונים, מתן שירות אישי ומתחשב בכל לקוח ובכל מקרה לגופו והכרה של הדינים השונים בנחלות, ירושות, צוואות ובעלות על מגרשים במושבים, הם רק חלק מהיתרונות שיוכלו לסייע לכם ברגע האמת.

יניב רפאל יוכל לספק לכם את השירות האישי והמקצועי שגם יעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות וגם, יוכל לחסוך לכם כסף רב.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ